• gboe edited 22 days ago
    Det er mulligt, at alle andre allerede vidste det, men det er nyt for mig:

Jeg har subbet mange danske CD'er med MOULD SID code IFPI 05** uden at kunne identificere pressing plant, som jeg nu kan se er trykt i Alsdorf hos Cinram GmbH.

1991 til 2003 hed det WMME Alsdorf og de var så flinke at skrive navlet i matrix, så det var nemt, Men det sluttede så i 2003 ved salg.

På det seneste har jeg fået en del notifikationer på opdateringer, hvor Cinram GmbH er føjet til i LCCN, og der er sket en tydeliggørelse på profilen, og derfor er det gået på for mig, hvor mange gange jeg KUNNE have føjet denne plant til, hvis jeg havde kendt markørerne.

Og de er ret enkle

2003-2017
    Tre CAPS bogstaver isoleret til sidst i matrix streng - ofte med V01 foran (V01 dog ikke ekslusivt for denne)
    Mastering SID codes: IFPI L011, IFPI L012, IFPI L013, IFPI L014, IFPI L015, IFPI L016 & IFPI L017
    Mould SID codes: IFPI 05**

Jeg har subbet en hel del engelske trykte CINRAM CD og nogle amerikanske, men jeg kan ikke huske, at jeg har subbet en tysk CINRAM noigensinde før, så jeg tænkte, der kunne være andre, der måske også havde misset den. En hurtig søgning viser i al fald, at der er voldsomt mange danske CD'er med disse karakteristikas, der kan bruge dette edit.

F.eks ser Cinram GmbH.

• Show this post
    Hej gboe. Jeg vil meget gerne bidrage til at finde eksemplarer i min samling hvor denne oplysning kan tages i brug; men … øhhh … det er lidt bøvlet at kigge hver enkelt registratur igennem. Findes der en smart måde hvorpå man kan søge på fx Mould SID IFPI 05** eller Mastering SID IFPI L01*?

• Show this post
    casadyfan
    Findes der en smart måde hvorpå man kan søge på fx Mould SID IFPI 05** eller Mastering SID IFPI L01*?

Ikke til mit kendskab. Jeg kan ikke få søgning med ukendte karakterer (**) til at fungere på discogs - heller ikke i advanced search.

Jeg har brugt at søge med de fulde - og kendte - mastering SID codes, f.eks. søgt:

Releases (Øverste felt) + Denmark + CD + L016 (I barcode feltet)

i advanced søgning. Det fungerer, men jeg er ikke fuld af tillid til, at den finder alt.

Når man så på den måde finder f.eks. Hanne Boel - [Outtakes].

Når jeg søger, er det ca. halvdelen af alle danske, der endnu ikke er tagget Cinram. Her er det vigtigt at huske, at det kun er 2004 til 2012, der er helt sikre Cinram, da koderne tilhører to andre companies hhv før og efter.

Hvis man kører en søgning igennem for de oplistede tilhørende mastering SID codes, burde man jo kunne se bort fra den vanskeligere mould SID code, da alle fisk så allerede burde være gået i rusen.

Jeg er som sagt ikke imponeret over søge-funktionerne i Discogs. Advanced burde have nailet den bedre, ved f.eks. at have bedre felter. Det burder jo være oplagt, at man skulle kunne søge een bestemt kombination af mastering + mould.

Men måske IbLeo har et par raffinerede søge-tips qua sin faglighed?

• IbLeo edited 17 days ago
    gboe
    Jeg kan ikke få søgning med ukendte karakterer (**) til at fungere på discogs - heller ikke i advanced search.

Så vidt jeg ved kan man ikke anvende wildcards i søgninger. Men ved lidt URL gymnastik efter en advanced search kan man finde alle danske CDer med både L01 og 05 i BAOI:

https://discogs.descargarpelis.net/search/?limit=100&type=release&barcode=L01&barcode=05&format=CD&country=Denmark&page=1

Man får så lidt flere med end de ønskede, som f.eks. Lars Lilholt Band - De Lyse Nætters Orkester. Nærmere kan jeg ikke komme det.

• Show this post
    IbLeo
    ved lidt URL gymnastik efter en advanced search kan man finde alle danske CDer med både L01 og 05 i BAOI:

Tak - det hjælper.

Men jeg er generelt ikke tryg ved søgefunktionens bedrifter. Det sker jo ikke sjældent, at man f.eks. skal oprette en #-artist, søger på navnet, beder om at liste alle med det pågældende akkurate navn, tager det første ikke brugte nummer og subber med det - for så at se, at den allerede eksisterer. Hvis man så prøver at google denne med Discogs som site, så finder Google det på Discogs, som Discogs ikke selv kunne finde på egen platform

Ved ikke helt, hvad du mener med "gymnastik efter en advanced search", men man kan vel bare gemme din URL og selv erstatte søgeord og føje yderligere kriterier til med & + =

Det er i praksis hurtigere end en ny advanced search

• Show this post
    gboe
    Men jeg er generelt ikke tryg ved søgefunktionens bedrifter. Det sker jo ikke sjældent, at man f.eks. skal oprette en #-artist, søger på navnet, beder om at liste alle med det pågældende akkurate navn, tager det første ikke brugte nummer og subber med det - for så at se, at den allerede eksisterer. Hvis man så prøver at google denne med Discogs som site, så finder Google det på Discogs, som Discogs ikke selv kunne finde på egen platform

Search-funktionen er uden tvivl baseret på et cache for at kunne svare hurtigt, og hvis dette cache ikke er 100% up-to-date - hvilket man sagtens kunne forestille sig sådan som tingene flyder for tiden - kan søgeresultater heller ikke være det. Det kan vi ikke rigtigt gøre noget ved på vores niveau.

gboe
    Ved ikke helt, hvad du mener med "gymnastik efter en advanced search"

Jeg refererede til det dobbelte search på "barcode=ifpiL01&barcode=ifpi05". Ved at tilføje et ekstra "&barcode=" lykkedes det mig at søge på releases med både "ifpiL01" og "ifpi05", hvilket man ikke kan gøre direkte i advanced search, så vidt jeg ved.

Det er også værd at bemærke at search ikke er case sensitive og at blanke ignoreres, således at mit search matcher danske CD releases med f.eks. "IFPI L01" og "IFPI 05" i BAOI.

Den eneste jeg har i min samling er Cinram GmbH" ud fra matrix og SID koder. Så der er noget der tyder på at jeg allerede var klar over relationen dengang. Men i vores alder glemmer man jo hurtigt :)

You must be logged in to post.