• Show this post
    Jeg har netop subbet Vi Er På Banen.

På promoen, der er fra December må antages, tager DSB i teksten ansvar for hele projektet med Rejseholdet, der løb henover efteråret i biografer og altså på plade, som de også hævder røg på en eller anden hitliste.

Mit spørgsmål er, om alle versioner af releasen er promoer?

Medley brugte ikke at tagge ℗ / © Medley Records, og DSB er ikke angivet på de regulære versioner med en rolle. Omvendt er det jo indlysende, når man ser projekts formål - renere tog - videoerne og den øvrige kampagne, at det ikke er et kommercielt udspil fra Medley.

Medley brugte heller ikke barcodes i 1986, så man kan heller ved tilstedeværelsen af sådan een konkludere, om singlen har været i butikker. Omvendt er det heller ikke normalt, at en kampagne-single fra en statsvirkspmhed bliver så populær, at den ryger på en hitliste, Det skete dog meget i midt-80'erne med f.eks Den Jeg Elsker Elsker Jeg. Men de var jo netop fund-raiser udgivelser, så de skulle jo klart nok langes over diske. Det havde DSB ikke til formål. I deres kampagne handlede det om, at flest muligt fik sangen på hjernen, så der ville det give mest mening at forære den væk.

Men - omvendt igen igen - hvis gratis single - hvorfor så lave en 12" version?

Så - kan nogen huske, om larssteen, du plejer at vide meget om DK musik i 80'erne. Ved du noget?

• gboe edited about 1 month ago
    Og ja - jeg er OBS på, at denne plade er repackaged post-manufacture. Men jeg synes, der er et par halvtilstrækkelige grunde til at subbe den, så tilsammen hænger den lige på med neglene:

1: DSB tager ansvar som udgiver og selskab bag alle hele kampagnen, og dermed er det udgiver selv og ikke en eller anden trediepart, der har lavet nyt artwork. Og vi har lignende situationer med f.eks. Jazz På Svenska.

2: Det er musik-arkæologisk eneste mulighed for med en fysisk release at knytte DSB direkte til projektet. De er ikke omtalt på de øvrige overhovedet - ikke engang i noteform.

• Show this post
    gboe
    larssteen, du plejer at vide meget om DK musik i 80'erne. Ved du noget?

Tak for tilliden. Jeg er ret sikker på, den var til salg. Hvorvidt DSB delte juleudgaven ud - er det er da meget sandsynligt, jeg har selv opfatten den som en slags promo.

Her https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/syngende-fodboldlandshold-paa-hitlisten står langt inde
    "Han (Frank Arnesen (min indsættelse)) blev faktisk overtalt til at indsynge endnu en sang i 1986, da han medvirkede på en kampagnesang for DSB. Også denne sang, som havde titlen Vi er på banen SOLGTE (min fremhævelse) ganske fint."

Så ifølge DR var den til salg.

• Show this post
    Min 7" er jeg ret overbevist om, at jeg selv købte og betalte i Fona

• Show this post
    gboe
    Så - kan nogen huske, om Vi Er På Banen faktsik blev distribueret i butikker? Eller fik man den stukket i hånden på banegårde etc?

Jeg fulgte rigtigt meget med i dansk musik i 80erne, men jeg har ingen erindring om tjelly hvad han husker.

• Show this post
    IbLeo
    Men vi er jo så heldige at vi har en af hovedaktørerne med her i gruppen, så vi kan jo spørge tjelly hvad han husker.

God idé

You must be logged in to post.