• Show this post
    Hugorm - Kom Vi Flygter er tilsyneladende udgivet i to forskellige tryk, som kun er forskellige i runout matricer. Ifølge noterne har den ene "vI" og den anden "vII". Det åbner for mig to spørgsmål:
    Først og fremmest er jeg lidt tvivlende på, hvorvidt det er korrekt dechifreret: Ifølge runout strengene skulle det stå til sidst efter det lange nummer. På mit eksemplar står det mellem A1/B1 og det lange nummer. Det kan naturligvis være en ubetydelig detalje, men hvis man kigger på andre Optimal tryk, er det meget almindeligt, at der er en form for ekstra etching (som ofte spejlvendt), og jeg har på mit eksemplar den figur, jeg så tit har set: 1I (spejlvendt). Det kan med lidt god vilje godt læses som vI (hvis man vender det på hovedet). Spørgsmålet er så, om jeg skal foreslå, at eksisterende runout bliver ændret til dette, eller om jeg skal tilføje den som en ny variant. Uanset hvad jeg vælger, vil det måske ødelægge teorien om, at der står vI hhv. vII på de to tryk. Der kan naturligvis godt stå et spejlvendt 1II på 2. tryk, men da jeg ikke selv har set det, er det jo kun teorier.
    Desuden: Hvis de to tryk virkelig kan skelnes på runouts (og det er konsekvent), bør 2. tryk så ikke have sin egen sub?

• Show this post
    mort2578
    Hvis de to tryk virkelig kan skelnes på runouts (og det er konsekvent), bør 2. tryk så ikke have sin egen sub?

Hvis den eneste forskel ligger i runouts, og de ikke leder til forskellige credits, så vil jeg sige nej per RSG §1.4.4.

Det andet spørgsmål har jeg ikke viden til at forholde mig til.

• Show this post
    Jeg tillader mig lige at hidkalde larssteens opmærksomhed på denne tråd. I har begge har været inde over info ang. 2. tryk (og har måske endda selv et eksemplar)...

• Show this post
    Ja, jeg har begge i Mint Condition og kan derfor ikke udtale mig om evt. matrix forskelle - kan ikke se forskel på coveret.

You must be logged in to post.