• Show this post
    schermen jullie je ID nog af, zoals je foto en BSN ? Of voegen jullie een watermerk toe ?

• Show this post
    Ik ga gewoon helemaal stoppen met verkopen. Ik weiger mijn persoonlijke gegevens online door te geven aan een Amerikaans bedrijf (of wat voor bedrijf dan ook eigenlijk). Everything Must Go!

• Show this post
    Ze hebben die gegevens nodig om de identiteit te kunnen controleren dus afschermen is niet mogelijk

• Show this post
    dumpsterrecords
    Ik ga gewoon helemaal stoppen met verkopen. Ik weiger mijn persoonlijke gegevens online door te geven aan een Amerikaans bedrijf (of wat voor bedrijf dan ook eigenlijk). Everything Must Go!

Tja dan houd het verkopen idd op denk ik. Ook vinted, Markplaats etc gaan er om vragen.

• Show this post
    Wanneer je een pakketje ophaalt bij postnl vragen ze al legetimatie. Die hebben dan net zoveel gegevens van je.

• Show this post
    watidatga
    Wanneer je een pakketje ophaalt bij postnl vragen ze al legetimatie. Die hebben dan net zoveel gegevens van je.

Ik haal eigenlijk nooit een pakketje op, maar goed, volgens mij checken ze alleen of de naam klopt. Maar hoe dan ook, ik heb nog steeds de indruk (naief of niet) dat in Europa de privacy regels wat strikter zijn dan in de VS. Persona is en Amerikaans bedrijf en kan wat mij betreft net zo onbetrouwbaar zijn als bijv. Cambridge Analytica.

• Show this post
    dumpsterrecords
    ik heb nog steeds de indruk (naief of niet) dat in Europa de privacy regels wat strikter zijn dan in de VS

Regels die postnl dan weer overtreedt: https://www.bright.nl/nieuws/1199560/pakketpunten-in-overtreding-scannen-id-kaart-mag-helemaal-niet.html

Denk dat Persona zijn zaakjes beter in orde heeft dan veel van de plekken waar ik in het veleden minimaal dezelfde gegevens heb afgegeven. Werkgevers, huur woning etc.

Is natuurlijk nooit 100% veilig.
    Discogs krijgt de gegevens ook en die vertrouw ik al minder ;)

• Show this post
    Iemand een idee, wat er morgen gaat gebeuren? Ik heb vragen gesteld aan Discogs, naar aanleiding van hun email, nooit wat teruggehoord.

• Show this post
    Ik heb nu twee keer de gevraagde informatie gestuurd. Dat was al niet makkelijk want je voornaam moet precies overeenkomen met wat op je paspoort /rijbewijs staat. Dat vermelden ze er niet even bij....
    Twee keer de melding dat het met succes was verzonden. Maar nog steeds staat bovenaan mijn dashboard pagina de mededeling "Action required: Submit DAC7 information by January 7"
    Hebben anderen dat ook?

• Show this post
    Jazeker.
    Bij mij nog steeds de melding.

• Show this post
    Discogs' hoofdkwartier zit aan de westkust van de VS he? 7 januari laat daar op dit moment nog een kleine 2 uur op zich wachten.

• Show this post
    En, inmiddels al veranderingen opgemerkt ?

• Show this post
    Bij mij is de “Action required…” mededeling sinds 7 januari verdwenen. Verder niets gemerkt.

• Show this post
    Bij mij is de mededeling ook weg.
    Waarschijnlijk is het management nu in kaart aan het brengen wie er nu nog niet geregistreerd heeft.

• Show this post
    De marktplaats is sinds gisteren gedaald met 136000 aangeboden items. 78,648mln naar 78,512.
    Lijkt me stug dat die allemaal verkocht zijn.

• Show this post
    Zag een berichtje voorbij komen in het forum dat vanaf 14/1 verkoops "suspended" worden door t management...

Hmmm...

• Show this post
    Mededeling is hier ook weg (ik had mijn inventory toch al offline gehaald), maar ik kreeg wel deze mail:

Starting January 14, 2025, Discogs will begin placing seller s that have yet to submit the required information for DAC7 compliance on hold. As this is a requirement for all online marketplaces, including Discogs, we must comply by placing your on hold while we assist you in meeting the legal requirements. If you are having trouble, please us by reaching out to Discogs .

While your selling privileges are on hold, you will not be able to sell music on Discogs until you provide the required DAC7 information. Please note that if you submit the required data after your is placed on hold, our team will work to reinstate your selling ability as quickly as possible, but you may experience delays.

• Show this post
    zero_kelvin
    De marktplaats is sinds gisteren gedaald met 136000 aangeboden items. 78,648mln naar 78,512.

Hou sinds 2e helft van november in de gaten hoeveel cd's er worden aangeboden en hoeveel vanuit Nederland; die aantallen schommelen steeds rond eenzelfde aantal. Ben benieuwd of dat vanaf/na de 14e januari anders zal zijn.

• Show this post
    dumpsterrecords
    Mededeling is hier ook weg (ik had mijn inventory toch al offline gehaald), maar ik kreeg wel deze mail:

Starting January 14, 2025, Discogs will begin placing seller s that have yet to submit the required information for DAC7 compliance on hold. As this is a requirement for all online marketplaces, including Discogs, we must comply by placing your on hold while we assist you in meeting the legal requirements. If you are having trouble, please us by reaching out to Discogs .

While your selling privileges are on hold, you will not be able to sell music on Discogs until you provide the required DAC7 information. Please note that if you submit the required data after your is placed on hold, our team will work to reinstate your selling ability as quickly as possible, but you may experience delays.

Ook ontvangen...spannend, ben heel benieuwd.

• Show this post
    zero_kelvin

Zojuist weer gecheckt. 78,170mln.
    Bijna half miljoen items minder.

• watidatga edited 5 months ago
    zero_kelvin
    zero_kelvinDe marktplaats is sinds gisteren gedaald met 136000 aangeboden items. 78,648mln naar 78,512.

Zojuist weer gecheckt. 78,170mln.
    Bijna half miljoen items minder.

Aantal items in euro's is dan weer nog bijna gelijk op 39,446
    Meeste die met DAC7 te maken hebben verkopen in euro's

Edit. 8 minuten later en het zijn er al 39.461
    15k items extra. en wisselt elke keer wanneer je kijkt.
    Nummers zijn dus niet echt betrouwbaar

• Show this post
    Top.
    Houden we t allebei in de gaten.

• Show this post
    En nu 78,374
    200.000 items er bij in 8 uur tijd.
    Euro is 39,591
    145.000 erbij in 6 uur tijd
    Ben benieuwd wat het morgen ochtend gaat zijn

• Show this post
    dumpsterrecords
    Mededeling is hier ook weg.

En nu weer terug....

• Show this post
    Sinds tweede helft november hou ik het aantal aangeboden cd's en hoeveel er vanuit Nederland wordt aangeboden in de gaten...vooralsnog blijft het rond dezelfde aantallen schommelen...

• Show this post
    ...en dat is nog steeds het geval.

• Show this post
    nu 77,260 totaal en 38,555 in Euros
    Dus zo'n miljoen minder

• Show this post
    Totale cd aanbod is 347.965 afgenomen t.o.v. een momentopname van gisteravond; het cd aanbod vanuit Nederland 18.688...
    Enfin, sinds een half uur is bij mij de optie 'relist all expired items' grijs geworden. Via Collection kan ik (nog) wel een item via 'sell a copy' te koop aanbieden...
    Aanroepen van de Collection pagina is op dit moment ontzettend traag.

• zero_kelvin edited 5 months ago
    77mln nu nog.
    Ik zie dat van wat NL-sellers de inventories verdwenen zijn van de marktplaats.

• Show this post
    count-john
    Totale cd aanbod is 347.965 afgenomen t.o.v. een momentopname van gisteravond; het cd aanbod vanuit Nederland 18.688...
    Enfin, sinds een half uur is bij mij de optie 'relist all expired items' grijs geworden. Via Collection kan ik (nog) wel een item via 'sell a copy' te koop aanbieden...
    Aanroepen van de Collection pagina is op dit moment ontzettend traag.

Dan zijn de meeste CD's dus bij mij verkrijgbaar ;o)

• zero_kelvin edited 5 months ago
    75,5 mln.
    Dus zo'n 3,5% aanbod is weg, wereldwijd.

Euro€ aanbieders nog 37mln.
    Dus zo'n 8% foetsie.

EU-aanbieders nog zo'n 35 mln items over.

Overigens, CD aanbod uit NL is 1,667mln...; ))

• Show this post
    Dat is ook erg jammer voor kopers, ik ben bang dat het zal de prijs voor sommige toch al moeilijk verkrijgbare items nog verder opdrijven

• Show this post
    Eendenco
    schermen jullie je ID nog af, zoals je foto en BSN ? Of voegen jullie een watermerk toe ?

Aangezien het raar is dat een Amerikaans bedrijf Europese wetgeving moet controleren en registreren was ik niet echt happig om mij ID te delen. Ik heb even opgezocht wat de Nederlandse wet zegt en volgens de wet mag je bepaalde data in de meeste gevallen blurren.
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/fraude-voorkomen-met-kopie-id-bewijs#:~:text=Maak%20op%20de%20kopie%20uw,waarop%20u%20de%20kopie%20afgeeft.

Dat heb ik gedaan maar vervolgens kwam mijn geblurde ID niet door de automatische screening. Vervolgens heb ik Discogs een mail gestuurd met bovenstaande verhaal en gister kreeg ik bericht dat mijn geblurde alsnog is goedgekeurd.

• Show this post
    zero_kelvin

Momenteel ligt dat aantal al weer hoger dan het toen was. 78,783,716 En dan werkte het toevoegen laatste dagen ook nog niet

watidatga
    Aantal items in euro's is dan weer nog bijna gelijk op 39,446

dit aantal is nu iets lager met 39,019,115
    Dus heeft uiteindelijk niet al te veel effect op het aanbod gehad lijkt het.

Iemand trouwens al iets gemerkt van de gegevens die doorgeven zouden moeten zijn?
    Heb al zo'n 20 jaar geen aangifte moeten doen en ook dit jaar geen bericht gehad dat ik het moet gaan doen.
    Ook zie ik er niets van terug als ik kijk bij de door de belastingdienst ingevulde gegevens kijk

• Show this post
    In de DAC7-verplichting zit ook opgenomen dat het bedrijf (Discogs in dit geval) aan de gebruiker doorgeeft welke gegevens zijn aan de belastingdienst hebben doorgegeven, net zoals je nu ook jaaropgaves van je werkgever, bankrekening e.d. ontvangt.

• Show this post
    Dus heeft uiteindelijk niet al te veel effect op het aanbod gehad lijkt het.

Hmmm.
    Ik was op vakantie en had mijn store hier (inventory)expired. Vervolgens vrijdagavond de 2604 items weer op "for sale" gezet in mijn inventory.

Helaas zie je toch geen enkel item in mijn store staan....grrrrrr.

Inventory says "for sale", maar store says "no"...

Heb al SR gestuurd.

• Show this post
    zero_kelvin
    Inventory says "for sale", maar store says "no"...

1 shipping policy uit en aan zetten. Vraag me niet waarom, maar dat is de workaround voor deze bug.

• zero_kelvin edited 2 months ago
    Thnx voor je tip.
    Had ik al geprobeerd, maar werkte ook niet.
    Zal wel te maken hebben met t probleem dat veel sellers sinds vorige week geen nieuwe verkoopitems kunnen en.
    In het forum zijn daar veel klachten over.

https://status.discogs.descargarpelis.net/

You must be logged in to post.